Další hodnocení dopravních experimentů na Žižkově v článku: "Barvy"

  • FB
    sdílej nás
  • INS
    sleduj nás
  • YTB
    odebírej nás

Dlouho volám mj. po povýšení „pustého území“, oblasti Prahy 3 mezi Ohradou a Jarovem, na plnohodnotnou součást Prahy 3. Sem tam zde o sobě radnice dávala vědět, ale ve srovnání se zájmovou oblastí okolo Jiřáku či dolním Žižkovem tu bylo celkem mrtvo. Vadilo mi to dlouho, ale to jsem nevěděl, co se tu může stát. Radnice se zde projevila — a žití je tu rázem komplikovanější. Je tu méně parkovacích míst, přibyly překážky, čáry na silnicích.

Doposud tu bylo mrtvo bezeškodné. Teď tu máme škodlivý výkon moci, aktivismus ideologický a bez znalosti místních poměrů. Máme tu i revoluci v dopravě diktovanou shora. Kdo tohle měl ve volebním programu? Odkud je údajný zájem o holé životy a zdraví obyvatel? Koho ohrožují automobily? Takové otázky neřeší nové chodníky ani neopraví krátery v ulicích, ale zato vzrušují. A vzrušují do té míry, že krátí životy. Dopravní opatření, která mají údajně za cíl chránit lidské životy, nejednomu život zkracují, protože stálé rozčilování zdraví nepřidá.

Stali jsme se i dopravním hřištěm, které zřizují ti zastupitelé lidu, kteří snad ani auto neřídí. Rozhodují bez znalostí. To, co začalo drahými čárami na novém radničním logu, pokračuje v drahých čárách na ulicích. Ani o logu, ani o čárách na asfaltu se s občany diskuze nevedla. Participace obyvatel na místních věcech má v revoluční době svoje hranice. Od bílé k zelené je v Praze 3 jenom kousek. Pod rudým logem. Věřím, že toto není začátek, že toto pokračování mít nebude. Budou přeci volby.