Manipulace v článku RN o Jičínské

  • FB
    sdílej nás
  • INS
    sleduj nás
  • YTB
    odebírej nás

Chci se s vámi podělit o můj překvapující zážitek, kterého se mi dostalo, když se mi do ruky dostal lednový výtisk Radničních novin. Já jsem nejen členem Klubu přátel Jedeme Autem, ale hlavně členem komise pro dopravu, takže bych se rád vyjádřil k tomuto manipulativnímu článku.

Hned na úvod zmíním, že ulicí Jičínská jezdím téměř každý den a stav ulice je tristní a je potřeba ho řešit. Dále v bodech.

1) Radnice původně žádný kompromis vůbec nehledala, jelikož Zelení (s podporou Pirátů) přišli na komisi s návrhem zrušení 40 parkovacích míst (ano 40, ne 32) a brali to jako hotovou věc. Na jednání si pozvali zástupce dopravního podniku, který prezentoval nepodložené informace tak, aby podpořil ideu Zelených, ideu dělat z automobilisty nepřítele a nehledět na nic jiného, jakýkoliv rozum, kontext, natož koncept.

2) Až na základě intervence mé a mého kolegy Mojmíra Mikuláše se došlo k několika smysluplným řešením. A musím říct, že v této věci nás podpořil i kolega Beran a Horázný. Takže k tomu řešení.
 - Zrušení výjezdu z OC směrem na Vinohradskou (v minulosti tomu tak bylo) - auta stojící na tramvajovém pásu čekající na zařazení se do pruhu mohla blokovat průjezd tramvaje.
 - Posun autobusové zastávky Flora až za křižovatku - protože autobus v momentě stání v zastávce působí jako špunt a omezuje průjezd křižovatkou. Navrhoval jsem i možnost pojezdu aut po tramvajovém tělese, alespoň těsně před křižovatkou, jako je tomu například na nábřeží u kavárny Slávia, kdy slouží k odbočení na Národní třídu, ale neúspěšně. Nebude mi tvrdit zaměstnanec DPP, že toto místo je vytíženější než nábřeží před Národním divadlem, že by snad toto mohlo zdržovat tramvaje.
 - Navrhovali jsme také dát prostě tichý asfalt a bylo by, žádné rušení parkovacích míst. Dokonce by to byla velice levná varianta. Zelení ale tradičně řekli, to zaplatí magistrát, tak můžeme utrácet. Tak to ale není, bohužel to je ten nedostatek kontextu a konceptu.

Parkovací místa by byla nejenom ztrátou možnosti zaparkovat, ale také majitelům domů v ulici by znemožnila legálně opravovat, nebo jinak udržovat jejich nemovitosti, protože by neměli, kde si udělat zábor pro možnost provádění jakýchkoliv prací na svých objektech.

Další velice podstatnou věcí je, že profil ulice umožňuje zachování všech parkovacích míst, chodníků o šíři minimálně 2 metrů po obou stranách a také jízdních pruhů tak, že shora bude tramvajové těleso pojízdné auty a nahoru budou mít auta vlastní pruh. Muselo by se však posunout tramvajové těleso blíže hřbitovní zdi (toto zase popírá tvrzení Zelených, že by snad měl mít chodník šíři tři čtvrtě metru). Legrační je i Zelenými navrhované (a Piráty podporované) řešení, kdy by se mělo parkovat právě u hřbitovní zdi, tedy obyvatelé by museli vždy přebíhat přes silnici. Ano, jistě jim jde o bezpečnost, kterou se stále ohání. Na to navazuje i jejich úmysl poslat cyklisty na chodník zase u hřbitovní zdi, kde by se z kopce řítili proti chodcům navzdory tomu, že můžou v klidu jet po silnici, kde by ani automobilovou dopravu z kopce nezdržovali.

3) Zadávání studií. To je skvělé téma, protože mi přijde, že bez studie radnice nedokáže o ničem rozhodnout, je to alibismus, nebo rozhazování peněz? Řekl bych, že obojí. Jsou ovšem i situace, kdy to bez studie nejde. Když ovšem já chtěl na základě všech argumentů prosadit zadání studie, byl to problém. Ale ejhle teď čtu, že se dělá nová studie.

4) Chystá se rekonstrukce Olšanského náměstí, kde se plánuje zrušení dalších 17 parkovacích stání. Nebojte, budeme s nimi bojovat a snad dostanou trochu rozumu...

 

Článek RN leden 2021:

  • Radniční noviny P3, leden 2021