Na Trojce se zbláznili

  • FB
    sdílej nás
  • INS
    sleduj nás
  • YTB
    odebírej nás

O pražské dopravě už jdou po republice legendy a věříme, že i zahraniční návštěvníci občas musí koukat, co jsou pražští řidiči nuceni akceptovat. Občas se kalamitním stavem dopravy v metropoli zabýváme, takže od nás zprávy dostáváte, přesto jsou chvíle, kdy se nestačíme divit.

  Židličky a stolky stojící u kavárny naproti Národnímu divdlu již zmizely, protože byly nejen stabilně prázdné, ale také šlo o ukázku demence Hřiba a Scheinherra, kteří si vzali za úkol naštvat co nejvíce Pražanů. Nejsou však zdaleka jedinými škodiči, různě zpříznění se zelenoaktivistickými idelogy jsou rozeseti po celé Praze. A jejich míra idiocie, které dosahují, se stále navyšuje. Například zvýšené zaoblené rozdělení pruhů může velmi snadno být pastí pro řidiče, před nimiž se stala třeba i jen malá dopravní nehoda. S vyšším autem místo objedete, s nižším tam stojíte jako tvrdé y a čekáte, až se řidiči poperou či dohodnou. Kolona za Vámi pak nárůstá (Ječná ulice např.)

  Unikátní ukázkou zvrácenosti je vedení Prahy 3. Na stránkách této čtvrti se objevila anketa, kde se místodržící ptají, co by občané řekli na likvidaci dopravy na Olšanské třídě. Upozorňujeme, že z původní čtyřproudé komunikace s širokou možností parkování a tramvajovou tratí tito úředníci vytvořili v době, kdy se staví na nákladovém nádraží Žižkov nová čtvrť pro 10 000 lidí, a Olšanská třída je hlavní přístupovou komunikací, už nyní naprostý paskvil. Zúžením do jednoho jediného pruhu v každém směru, vytvořením z dostačujících nástupních ostrůvků malých náměstí a přidáním ultraširokého pruhu pro cyklisty, aniž by opravili byť jen jeden z mnoha propadlých kanálů, vytvořili past. V té denně uvíznou stovky řidičů. Kdysi krásně průjezdnou silnici zašpuntovali a nyní by ji chtěli uzavřít úplně.

  Jen pro zajímavost, objízdná trasa by vedla po zneprůjezdněné Vinohradské třídě, kterou taktéž podobnými úpravami zůžili na jednoproudou v každém směru, a po Koněvově ulici vyzdobené mnoha ostrůvky ,,chránící" chodce. Součástí ankety bylo vyslovení přání, mají li se snižovat rychlosti, stavět v místě nové kavárny, vysazovat zeleň či tam dělat dětská hřiště, přičemž tramvaj by tam jezdila dále. Skutečně? Opravdu chcete mít dětské hřiště u kolejí? Nebo strom místo průjezdné komunikace? Rychlost snižují kanály už tak na 20 km/hod a kličkování jsou realitou.

  Taková zelená zóna zní krásně, pokud by to tedy neznamenalo chaos v okolí, Upozorňujeme, že nad uvedenou Olšanskou jsou z jedné strany park Parukářka, z druhé Olšanské hřbitovy. Co tedy dát do pořádku park a udělat z něj odpočinkovou zónu se vším všudy a u hřbitovů není třeba stavět další vchody, když jich tam je dostačující počet a přiznejme si, že dělat z nich promenádu je přinejmenším nevkusné.

  Šílenci na pražských radnicích ze stran, jako jsou Piráti, Zelení, Praha sobě, Top09 a pár dalších pidisubkjektů patří k unikátnímu vzorku Pražanů, kteří povýšili ideologie nad praktičnost a pragmatičnost. Ve stávající zástavbě vytváří tito lidé chaos. Místo toho, aby hledali inteligentní řešení, kterým je co nejvyšší možnost vytvářet plynulou dopravu, staví překážky a jen se snaží obyvatele naštvat. Neřeší se parkovací domy, mimoúrovňové přechody a křižovatky, chybí snaha pokračovat v obchvatu města. Místo rekonstrukcí silnic se investuje do záhonů, o které záhy nikdo nepečuje, zeleň pak často připomíná džugli a trávníky mezi kolejemi Saharu. Olšanská zneprůjezdněná nesmyslnými omezeními je už nyní výmyslem chorých mozků stejně, jako to potkalo Vinohradskou. A zlikvidovat ji úplně může chtít jen totální dopravní analfabet. Takto se k městu prostě nepřistupuje. 

  Všem škůdcům Prahy tak doporučujeme, aby se se s budováním zelených a cyklistických parků v místech, kde mají nastoupit asfaltéři a opravovat stávající přetížené komunikace, přesunuli mimo Prahu. Navrhujeme Slavičín (Hřib), Strakonice (Schienherr), či jakoukoliv okrajovou oblast, třeba Šumavu, Jesníky apod. Praha potřebuje všechno možné, jen ne idealisty utrácející miliardy za její uzavírání. Snad to aspoň někteří voliči  před komunálními volbami pochopí. 

Se souhlasem atutora https://www.inadhled.live/auto-moto/okenko-pravo-v-kapse-na-trojce-se-zb...