Přijde Seifertova ulice v Praze 3 o 60 parkovacích míst?!

  • FB
    sdílej nás
  • INS
    sleduj nás
  • YTB
    odebírej nás

Určitě jste v poslední době zaregistrovali přípravu revitalizace Seifertovy ulice, která je i z našeho pohledu žádoucí. A na vizualizaci vypadá návrh líbivě, čistá ulice se stromečky a spokojení lidé.

Pochvalu zaslouží nové uložení tramvajové trati, které sníží hluk jedoucí tramvaje. A fandím všem snahám o dobré hospodaření s dešťovou vodou, ale navrhnout povrchové i podzemní retence na soukromém pozemku parku Radost bez souhlasu vlastníka může realizaci ohrozit.

Ale co dál skrývá návrh od IPRu, který má podporu MHMP i vedení naší trojkové radnice?

1)
a) Je zřejmé, že realizací návrhu přijde Seifertova i s nám. W.Churchilla o cca 60 reálných parkovacích míst. Kde budou místní lidé parkovat je všem jedno?

b) Studie k parkování se zároveň odvolává na průzkum, kde by prý většina preferovala veřejný prostor před parkováním. Ale hned v další větě přiznává, že se jedná i o nerezidenty a hlavně lidi, kteří v okolí neparkují. Podle nás by se ale měl hledat primárně názor na parkování u těch místních, kteří jsou na možnosti zaparkovat závislí.

 

2) Do Seifertovy jsou násilně cpané cyklopruhy, takže případný, do kopce funící cyklista bude ve stoupání od Přibyslavické brzdit nejen auta, ale i tramvaje.

A na Sladkovského náměstí mají jet kola dokonce přes nástupní ostrůvek MHD. Opravdu se tam musí cpát kola i za cenu ohrožení chodců?

 

3) Vzdálenost tramvajové zastávky od Bulhara ke Sladkovskému náměstí je moc dlouhá. Proč naše radnice nebojuje za zachování zastávky Viktoria Žižkov (dříve Husinecká), která je přímo před naším úřadem a stadionem Viktorky?

 

4) Místní obyvatelé mají pocit nebezpečí z koncentrace některých sociálně vyloučených skupin obyvatel, ale návrh nenabízí v tomto žádné řešení.

 

5) Do průzkumu k podobě Seifertky bylo zařazeno více návštěvníků, než zde bydlících rezidentů. To je špatný postup.

P.S. V rámci veřejného projednání 6.5 se zástupci JEDEME AUTEM účastnili úvodní přednášky i následné debaty ve skupinách, konkrétně my ve skupině pro dopravu.

Bylo příjemné vnímat, že naše názory sdílela většina přítomných. Takže nejvíce hlasů v naší dopravní místnosti získaly body:
1. Více parkování pro rezidenty
2. Zrušení cyklopruhů v celém navrhovaném prostoru
3. Cyklopruh přes zastávku Lipanská bude ohrožovat chodce