V Praze 3 vítězí dopravní zelená ideologie před rozumem

  • FB
    sdílej nás
  • INS
    sleduj nás
  • YTB
    odebírej nás

Většina Žižkováku či Jarováků teď poslední dva týdny řešila realizovaná dopravní opatření v lokalitě "OHRADA - JIH", která zahrnuje území mezi ulicemi Koněvova, Jan Želivského, Malešická, Jilmová, Jeseniova, ke kterým se stručně vyjádřím i já. Ale nelze v úvodu nezmínit dva základní předpoklady, které realizaci dopravních změn v předmětné lokalitě umožnily.

1) První bod je zásadní příčinou veškeré antimotoristické šikany v Praze 3 od listopadu 2018. Ano, to je datum, kdy vznikla koalice v Praze 3 ve složení TOP 09 + STAN, Piráti, Zelení. To je období, kdy středová TOP 09 a STAN odmítla společné vládnutí s vítězným pravicovým uskupením Koalice pro Prahu 3  (ODS, KDU-ČSL, Svobodní) a dala přednost spolčení poražených. A v rámci nově utvořené radniční koalice obětovala dopravu a svěřila ji ortodoxním nepřátelům motoristů v dresu Zelených (a Pirátů). Tím vším umožnilo zejména uskupení TOP 09 + STAN paradoxní situaci, že lídrem pro stanovení dopravní politiky v Praze 3 jsou lidé, kteří v komunálních volbách 2018 získali podporu pouhých 8%. Je to vše snad už známá věc, ale důležité to připomínat. Není tolik chybou Zelených a Pirátů, že tlačí své zvrácené ideologie. Největší chyba je v trojkové TOP 09 + STAN, že jim to vše umožnili a takřka ve všem je podporují.

2) Druhý bod už se vztahuje ke konkrétním opatřením v oblasti, které bylo předmětem projednání dopravmí komise již 21.9.2020. To byl okamžik, kdy byla na stole právě studie, která řešila předmětné území. Po shlédnutí všech chystaných šíleností navrhl můj kolega Svoboda odmítnout předmětnou studii, zastavit následné kroky a studii vrátit k přepracování, o čemž se následně hlasovalo (viz PrtSc). Ale pro tuto variantu jsme byli pouze tři ... Svoboda, Beran, Mikuláš. Zelení a Piráti byli zřetelně proti a tlačili studi v navržené podobě dál za souhlasu zástupců TOP 09, kteří "zdržením se" reagovali fakticky ve shodě se Zelenými a Piráty. 
Opět je potřeba to připomínat, protože poměr 3:6 (opozice : koalice) je nejtypičtější výsledek hlaování v dopravní komisi u sporných bodů. Jediný rozumný koaliční zástupce v komisi je pan Horázný, skutečný odborník z hlediska dopravy. Nicméně i ten, ač je s námi často v názorové shodě, hlasuje většinou dle stranického zadání...

----

A k jednotlivým změnám dopravního značení pro stanovení místní úpravy:

a) Modropuhy (tentokrát Biskupcova)

Jako fakt zrovna tady byla nutnost zužovat silnici na minimální šířky? Tady v místě, kde chodci po obou stranách měli již dříve dostatečně široké chodníky? A co bezpečný průjezd IZS, zejména hasičských vozů nebo vozů svozu komunálního odpadu?
Lidi zatím mají více rozumu a drží se někde původně vymezené hranice modré zóny, ale tak to asi nebude věčně. 

 

b) Čmáranice pro nesvéprávné řidiče

Na moha křižovatkách se na silnici nově objevují "bílé čmáranice". Zadavatel dopravního značení evidentně předpokládá, že řidiči jsou nesvéprávní, když má potřebu jim malovat přesně kudy jet a kde zastavit. Tady ale nikdy ani žádné nehody nebyly, tak co to má za účel?!  Jsme přesvědčeni, že stačí nechat tu přednost zprava a rozhledové poměry na vyhodnocení řidičem

 

c) Balisetový mor

Není asi v Praze jiná městská část, která by mohla konkurovat Praze 3 v množství instalovaných baliset. Ty hnusný, zelený penisy se nám tu šíří rychleji než Covid. Většinou na nesmyslných místech a doplněné ještě o nějaké ty zpomalovací retardéry či prahy. Evidentně to kreslí lidé, kteří asi nemají řidičák a na místě se fyzicky ani nebyli podívat. Jen si zpoza stolu zahřívají svou protimotoristickou polívčičku. 

 

d) Změny k horšímu

"Změny k horšímu" by se mohl jmenovat článek celý, ale tohle je třeba jeden konkrétní případ z ulice Ambrožova. Ta byla dříve celkem logicky ulicí hlavní a do ní (mimo jiné) ústila sporadicky využívaná, vedlejší ulice Jilmová. To odpovídalo typologii ulic. Dnes tu máme nesmyslně přednost Jilmařů zprava. Máme tu tedy výrazně více brzdících a zase rozjíždějících se aut Ambrožáků a tedy i větši exhalace. Navíc se Jilmaři do Ambrožovy, kolem přednost dávajících aut, jen obtížně kroutí. O nebezpečné situace tady po nové úpravě není nouze a nic pozitivního úprava nepřinesla.

 

e) Radši cyklopruh než opravit silnici

A Jilmová ulice může být uvedena ještě jednou. Pokud ta ulice už roky něco potřebuje, pak opravu povrchu vozovky, jízda je tam kličkovaná mezí množstvím děr. A reakce radnice a magistrátu? Zřízení cykloobousměrky a nalajnování toho vymezujícího pruhu právě přes ty díry. Odborník žasne, laik se diví.

 

---

Dalo by se samozřejmě výčtem nových opatření s fotodokumentací pokračovat. A štvou vás ty změny? Většina řidičů bohužel zavnímá nová opatření až po fázi realizace, ale to už je pozdě :-(

Nicméně dopravní komise Prahy 3 se ještě, na náš návrh, ke všem dopravním opatřením v lokalitě "OHRADA - JIH" vrátí na online jednání 19.4 od 17:00 hodin. Každý z Vás se může připojit a říct svůj názor.