Výfuky a legislativa

  • FB
    sdílej nás
  • INS
    sleduj nás
  • YTB
    odebírej nás

  Evropské komisi je motorismus dlouhodobě trnem v oku. Dělá vše proto, aby šla na ruku zeleným aktivistům a své kroky jdoucí vstříc likvidaci spalovacích motorů urychluje. To i přesto, že jde o další hřeb do rakve, v níž bude ležet kdysi tak vyspělá a produktivní evropská ekonomika.

  Paradoxem je chování Německa. Rozvinutý a velmi progresivní automobilový průmysl přinášel dosud do státní pokladny nemalé prostředky. Navíc poskytuje zaměstnání stotisícům Němců a jeho produkty jsou oblíbené všude po světě. BMW, Mercedes, Porsche, Audi, VW jsou značky, které většina světa považuje za ikony a právem. Kvalitou, jízdními vlastnostmi a hodnotou značek bylo Německo dlouho na špici. Ale jak známe naše západní sousedy, když mohou něco zničit, udělají to. Sebedestrukce Němců začíná být příslovečnou a zdá se, že v tom budou v určitých etapách pokračovat i nadále. Bohužel součástí jejich sebepřeceňování je vždy dopad i na nás a další sousedy. Ani tentokrát tomu není jinak.

  Evropská komise pod vedením fanatičky Leyenové spolupracující těsně s dalším škůdcem Evropy Merkelovou nastavuje postupně stále nereálnější cíly v oblasti zplodin jdoucích z výfuků spalovacích motorů vozidel. Naprostá neznalost a ignorace fyzikálních zákonů vede nejen k zdražování výroby těchto automobilů, zároveň směřuje povinně k vývoji elektroautomobilů, přičemž ještě nikdo neřekl, kde chce Evropa vzít elektrickou energii na jejich pohon. Idiocie spojená se závadnou ideologií a ignorací nedostatečných technologických možností je tou nejhorší kombinací, která nás mohla potkat. A stalo se.

  Protože povinná elektrifikace dopravy se pouze blíží, dělá Evropská komise vše proto, aby zbytek doby určené výdobytku stoletého technického pokroku, tedy spalovacímu motoru, ztížila život. Respektive jeho uživatelům. Začalo to omezováním individualizace automobilů, tedy oblíbeného tuningu. Jistě si pamatujete počátky filmové série Rychle a zběsile. Nejen Američané, ale i Japonci a Evropané se začali věnovat úpravám vozidel. Někdy to byly skutečné automobilové kreatury a jejich vzhled a bezpečnost byly tristní, jindy šlo o skutečnou manuální zručnost a vznikaly nádherné kousky mnohem lepší než ty tovární. Každopádně v tuningu našla mnoho především mladých lidí smysl života. A to se nesmí. Úpravy vozidel byly postupně zakazovány a jejich možnosti omezeny na minimum.

  V dalším kole došlo na hlučnost. Ten nádherný zvuk linoucí se z výfuků výkonných motocyklů a aut zaprděným papalášům vadí. Přitom nejde jen o co nejvíce decibelů, odborníci umí pomocí nerezových trubek vytvořit symfonii, která nemusí nijak rušit. I to však ekoteroristům vadí. Nejdříve Rakousko a Německo v jistých místech zakázaly provoz některých značek motocyklů, poté ve vybraných lokalitách všech. A to se sériovými výfuky. Ty upravené, byť do provozu schválené, přišly na řadu nyní. Stanice technické kontroly budou nově vybavené zařízeními na posouzení hlučnosti vozidel a budou mít též povinnost odebírat technické osvědčení těm vozidlům, které přesáhnou hodnotu zapsanou v technickém průkazu. Sbohem laděným výfukům a jejich výrobcům. Je to smrt dalšího odvětví.

  Buzerace z Evropské unie zasahuje vše v našem okolí, bere radost i tam, kde v podstatě nejde o nic jiného než ukázku síly. Nikdo netuší, kdo připravuje podobné změny, proč to dělá, ale jisté je, kam tím směřuje. Úkolem je postupně vzít lidem veškerou radost z života, uvrhnout je do temna a udělat z nich otroky slité do jedné nevýrazné masy. Rebelů je stále méně a o to jsou viditelnější a postižitelnější. Naší tvorbou článků se snažíme Vás probudit, přivést Vás k zamyšlení, kam až se bez obrany necháme vmanipulovat. Zdá se, že jsme si na dno ještě nesáhnuli.

Převzato se souhlasem autora z inadhled.cz